هر چیزی در باره تن ماهی

بلاگ

طرز تهیه پوره تن ماهی

طرز تهیه پوره تن ماهی

Expired

پوره تن ماهی یک غذای بسیار ساده اما مقوی و مفید می‌باشد. قطعا برای بسیاری از شما پیش آمده است که دیگر ایده‌ای برای وعده‌های غذایی خود نداشته باشید.

تن ماهی یکی از غذاهایی است که در این مواقع به شما کمک می‌کند.نکته جالب تن ماهی اینجاست که می‌توانید خود آن را به شکل‌های مختلف و خوراکی‌های متفاوت درست کنید. درست کردن پوره با استفاده از تن ماهی یکی از جذاب‌ترین ایده‌هاست. در این مطلب دستور پخت ساده و کم هزینه‌ی این غذای لذیذ را در اختیار شما قرار می‌دهیم. یک بار امتحان کنید تا مشتری ثابت این غذای لذیذ شوید.

مواد مورد نیاز برای پخت پوره تن ماهی

قبل از شروع پخت پوره تن ماهی لازم است نکاتی را خدمت شما عرض کنیم. در این غذا، همه چیز بسیار ساده است. مواد اولیه این غذای لذیذ در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود. در مواد اولیه این غذا، شما می‌توانید موارد دیگری را اضافه و غذا را با توجه به سلیقه‌یتان درست کنید. ما اصلی‌ترین و پایه‌ترین دستور پخت را برای شما آماده کرده‌ایم. بعد از یاد گرفتن این دستور پخت می‌توانید این غذا را با سلیقه خودتان تهیه نمایید

مواد اولیه:

  • کنسرو تن ماهی؛ ۱ قوطی
  • سیب‌زمینی ۲ عدد
  • نمک
  • فلفل
  • کره

دستور تهیه پوره با کنسرو تن ماهی

همانطور که گفته شد دستور پخت پوره تن ماهی بسیار ساده است. این غذا برای زمان‌هایی که عجله دارید و زمان کافی برای پخت غذای خوب ندارید هم مناسب است. قدم به قدم این دستور پخت را با هم جلو می‌بریم.

  • مرحله اول

ابتدا به سراغ سیب‌زمینی‌ها رفته و ۲ عدد سیب‌زمینی با اندازه‌های متوسط را انتخاب کرده و به خوبی شسته و سپس آن‌ها را پوست بکنید. یک قابلمه یا ظرف کوچک روی حرارت گذاشته و درون آن آب بریزید. صبر کنید آب به جوش آید. سپس سیب‌زمینی‌های پوست کنده شده را درون آن ریخته و صبر کنید تا به خوبی پخته شود. در همین حین، یک قابلمه یا ظرف دیگر را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید. آب که به نقطه جوش رسید، کنسرو تن ماهی را به آب اضافه نمایید. برای کنسرو هم ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از پخته شدن سیب‌زمینی‌ها، به سرعت از قابلمه جدا کرده و درون یک ظرف مناسب بگذارید.

  • مرحله دوم

در مرحله بعدی از پخت پوره تن ماهی، سیب‌زمینی‌های داغ را به همراه مقداری کره له نمایید، در این مرحله حتی می توانید سیب‌زمینی و کره را رنده کنید اما به علت داغ بودن سیب‌زمینی بهتر است آن‌ها را با گوشت‌کوب له کرده و آن‌ها را به خوبی مخلوط کرده تا به خورد هم روند. کره باعث می‌شود طعم فوق‌العاده‌ای را در هنگام خوردن پوره حس کنید. از خامه نیز در این پوره می‌توانید استفاده نمایید.

  • مرحله سوم

در همین لحظه، تن ماهی را نیز آماده کنید. آن را از آب جوش خارج کرده و به آرامی درب آن را باز کنید  و گوشت تن ماهی را درون یک ظرف بریزید. می‌توانید از روغن آن هم استفاده کنید. تن ماهی را به ظرف سیب‌زمینی و کره اضافه کرده و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط یا در هم له کنید. مقداری نمک و فلفل نیز اضافه کرده تا طعم غذای شما کامل شود. در این قسمت می‌توانید از سس مایونز استفاده کنید. حالا پوره و کنسرو تن ماهی شما آماده است. میل کرده و از آن لذت ببرید.

نکته ها

در پخت پوره تن ماهی می‌توانید از موادی مثل خامه، سس مایونز و یا برخی از ادویه‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید تن ماهی را با سیب‌زمینی مخلوط نکنید بلکه بعد از آماده شدن پوره، به همراه آن میل نمایید. در آخر می‌توانید از ملحقات غذایی مانند خیارشور، سس، سبزی، سالاد و… نیز استفاده کرده تا غذای شما شگفت انگیز‌تر از گذشته شود. این دستور پخت ساده، پایه‌ای‌ترین و بهترین دستوری است که برای این غذا ذکر شده چرا که بسیار سالم، کم هزینه و خوشمزه می‌باشد.

پوره کنسرو تن ماهی برای کودکان

پوره تن ماهی یکی از خوراکی‌های مفید برای مصرف کودکان است. کودکان نیاز به مواد مغذی و چربی‌های مفید برای رشد دارند. این پوره شگفت‌انگیز می‌تواند بخش زیادی از نیازهای آنان به مواد مغذی را برطرف کند.

سیب‌زمینی مملو از انرژی و کالری مثبت است که برای رشد کودکان و تامین انرژی آن‌ها بسیار لازم است. همچنین در دستگاه گوارش به سرعت جذب می‌شود. از طرفی تن ماهی هم بسیار مفید است. کنسرو تن ماهی دارای بیشترین میزان امگا ۳ و بسیاری از ویتامین‌های ضروری است. مصرف این غذا در سنین کودکی باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان و محافظت از روند رشد آن‌ها می‌شود.

پوره کنسرو تن ماهی برای ورزشکاران

اگر ورزشکار هستید، یک ساعت قبل از تمرین پوره تن ماهی بخورید. یک ورزشکار برای اینکه بتواند انرژی مناسبی برای ورزش کردن داشته باشد، به مواد مغذی و ضروری نیاز دارد. وجود سیب‌زمینی و تن ماهی در کنار یکدیگر یک ترکیبی بسیار قدرتمند می‌سازد. این غذا حاوی حجم بالایی از کالری مثبت، چربی‌های ضروری، پروتئین و فیبر است که این مواد برای بدن هر ورزشکاری ضروری هستند.

Please insert your API key for mailchimp.

پیوندها

Contact Link

Address: Mazandaran, Swadkoh city,
Shormast industrial town
Saturday - Wednesday 6 pm to 8:30 am
Thursday 8:30 a.m. to 1 p.m

Follow Us On

Image

About Khoshtun

Khoshtoon brand started its work in March 2017 with trial production.
Currently, it continues to export to the Persian Gulf countries
(UAE-Iraq-Qatar-Oman-Lebanon-Kuwait-Syria) and Libya, Afghanistan and Pakistan.