هر چیزی در باره تن ماهی

بلاگ

طبع تن ماهی

طبع تن ماهی

Expired

تن ماهی یکی از لذیذترین و در دسترس ترین خوراکی های کنسروی است. این غذای خوشمزه که طرفداران بسیار زیادی هم دارد، مملو از خواص و ویژگی های مثبتی است که مصرف آن برای هر کسی لازم است.

در بسیاری از موارد مانند زمان هایی که وقت تنگ است و یا حوصله طبخ غذا نداریم، این تن ماهی است که به داد ما می‌رسد. اما در مصرف این کنسرو نکاتی وجود دارد که باید آنها را بدانید. طبع تن ماهی، مهمترین مسئله ای است که باید به آن توجه کنید. با دانستن این مطلب دیگر به راحتی خواهید فهمید که چه زمانی می‌توانید تن ماهی بخورید و چه زمان هایی نباید سمت این غذای لذیذ بروید. اگر از طرفداران تن ماهی هستید، همراه ما باشید.

 

اهمیت دانستن طبع تن ماهی

شاید شما هم شنیده باشید که می‌گویند هنگام مصرف تن ماهی ماست یا دوغ نخورید! همچنین شاید دیده باشید که بسیاری از افراد با اینکه علاقه بسیار زیادی به تن ماهی دارند اما پس از مصرف آن دچار حالت تهوع و مشکلاتی از این قبیل می‌شوند. همه این موارد به طبع تن ماهی باز می‌گردد. اهمیت دانستن طبع این کنسرو جذاب زمانی مشخص می‌شود که شما پس از مصرف آن دچار عوارض مختلفی می‌شوید. مزاج انسان ها، یا سرد است و یا گرم. بسیاری از مشکلات گوارشی، پوستی و حتی مسائلی مانند فشار خون و کلسترول به همین رعایت نکردن مزاج باز می‌گردد.  بسیاری از افراد به خصوص دانشجوها و یا کسانی که به صورت مجردی زندگی می‌کنند به دلیل شرایط زندگی و یا نداشتن وقت کافی برای پخت و پز در هفته چند بار از تن ماهی استفاده می‌کنند. برای این افراد دانستن طبع تن ماهی بسیار ضروری است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بدانید هنگام میل کردن این کنسرو از چه خوراکی های دیگری نباید استفاده کنید.

 

طبع تن ماهی چیست؟

تن ماهی و اکثر غذاهای دریایی دارای طبع سرد هستند. خوردن خوراکی هایی با طبع سرد روی بسیاری از بخش های بدن تاثیر می‌گذارد. البته جالب است بدانید بسیاری از خوراکی هایی که ما مصرف می‌کنیم طبع سردی دارند به همین علت مشکلات گوارشی و معده ای در بسیار از ایرانیان شایع است. دانستن طبع تن ماهی به ما کمک می‌کند که بدانیم برای متعادل کردن طبع آن چه خوراکی هایی بخوریم و برای جلوگیری از اثرات منفی طبع سرد، چه خوراکی هایی را نخوریم.

 

چه خوراکی هایی را نباید به همراه تن ماهی بخوریم

همانطور که گفته شد، طبع تن ماهی سرد است، پس طبیعی است که هنگام مصرف تن ماهی از خوردن غذاها و خوراکی های سرد به همراه آن باید صرف نظر کنیم. به عنوان مثال بخشی از خوراکی هایی که نباید همراه با تن ماهی میل شوند به این صورت هستند:

ماست

دوغ

ترشیجات

شیر

خیار

تخم مرغ

باقالی

و در کل غذاهایی با مزاج سرد

البته بسیاری از اوقات در کنار این غذاها از خوراکی هایی با طبع گرم استفاده می‌شود تا بتوان تعادل را ایجاد کرد. لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد، مصرف تن ماهی و خوراکی های سرد اگر تکرار نشود و همان یک مرتبه باشد، مشکلات شدیدی را ایجاد نمی‌کند.

 

آسیب های طبع سرد و مصرف تن ماهی با خوراکی های سرد

بی دلیل نیست که می‌گوییم از مصرف خوراکی ها با طبع سرد به همراه تن ماهی خودداری کنید. بدن ما به سرعت در برابر چیزهایی که می‌خوریم واکنش نشان می‌دهد و این واکنش بسیاری از اوقات می‌تواند خطرناک باشد. شاید شما هم شنیده باشید که می‌گویند فلانی سالم بود و مشکلی نداشت اما ناگهان سکته مغزی کرد. شاید در ظاهر مشکلی وجود نداشته باشد اما باطن سلامتی فرد برای اطرافیان پنهان است. بخش هایی از بدن انسان مانند مغز و ستون فقرات، طبع سرد و تر دارند. ما با خوردن خوراکی هایی با طبع سرد، باعث افزایش مزاج سرد در این نواحی می‌شویم. بسیاری از اوقات دلیل حملات مغزی، استفاده بیش از اندازه از خوراکی های سرد بدون تعدیل کننده است. مصرف تن ماهی به همراه ی غذای سرد می‌تواند شما را در معرض خطرهای این چنینی قرار دهد.

طبع تن ماهی به همراه سردی خوراکی های دیگر می‌تواند روی سیستم عصبی انسان تاثیر مستقیم بگذارد و موجب اخلال در پیام های عصبی شود. اگر بعد از مصرف تن ماهی دچار عوارضی مثل، خارش بدن، گیجی شدید، خواب آلودگی، سر شدن اندام های مختلف، التهابات پوستی و اختلالات عصبی شدید، با خوردن خوراکی های گرم طبع خود را متعادل کنید. اگر این عوارض بیش از حد طول کشید، به پزشک مراجعه کنید.

 

متعادل کردن طبع تن ماهی

شاید بعد از خواندن مطالب بالا، هنگام مصرف تن ماهی استرس داشته باشید، اما این حس را کنار بگذارید. طبع تن ماهی چیزی نیست که بتواند مشکلات شدیدی را ایجاد کند. مشکلی نیست که قابل حل نباشد. برای جلوگیری از تاثیرات منفی باید طبع سرد را متعادل کنید. متعادل کردن سردی به راحتی با خوردن خوراکی های گرم ممکن است. به عنوان مثال، روی تن ماهی خود مقداری آب نارنج یا آب لیموی ترش بریزید. از زیتون استفاده کنید و در کنار تن ماهی از سبزیجاتی مانند آویشن استفاده کنید. بعد از خوردن تن ماهی چند دانه گردو بخورید. همه این موارد می‌توانند به متعادل کردن طبع سرد تن ماهی کمک کنند. با رعایت کردن این نکات، علاوه بر اینکه از مصرف تن ماهی لذت می‌برید، از آثار منفی آن هم جلوگیری می‌کنید.

Please insert your API key for mailchimp.

پیوندها

Contact Link

Address: Mazandaran, Swadkoh city,
Shormast industrial town
Saturday - Wednesday 6 pm to 8:30 am
Thursday 8:30 a.m. to 1 p.m

Follow Us On

Image

About Khoshtun

Khoshtoon brand started its work in March 2017 with trial production.
Currently, it continues to export to the Persian Gulf countries
(UAE-Iraq-Qatar-Oman-Lebanon-Kuwait-Syria) and Libya, Afghanistan and Pakistan.