هر چیزی در باره تن ماهی

بلاگ

طرز تهیه سالاد تن ماهی و پیازچه

طرز تهیه سالاد تن ماهی و پیازچه

Expired

سالادها از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. تنوع بی‌نظیر سالادها موجب شده تا تمامی افراد در هر سنی به خوردن آن‌ها علاقه‌مند شوند.

از طرفی بسیاری از افراد از سالاد به عنوان پیش غذا و برخی دیگر آن را به عنوان یک وعده غذایی سبک میل می‌کنند. همانطور که گفته شد سالادها بسیار متنوع هستند. یکی از مغذی‌ترین و خوشمزه‌ترین آن‌ها، سالاد تن ماهی و پیازچه است. این سالاد علاوه بر طعم منحصر به فردی که دارد، بسیار کامل است و می‌تواند مواد مغذی بسیار زیادی را به بدن برساند. از مهم‌ترین فواید این سالاد می‌توان به تقویت حافظه، احساس سیری بلند مدت، حفظ سلامت پوست و افزایش استحکام مو اشاره نمود. از طرفی تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود تمرکز از دیگر فواید این سالاد محسوب می‌شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با طرز تهیه سالاد تن ماهی و پیازچه به طور کامل آشنا کنیم.

 

مواد اولیه برای تهیه سالاد تن ماهی و پیازچه

برای تهیه سالاد تن ماهی و پیازچه نیازی به تخصص بالا در زمینه آشپزی ندارید. تنها باید مواد اولیه مورد نیاز را بشناسید و تناسب بین مقدار آن‌ها را رعایت کنید. در این صورت می‌توانید یک سالاد حرفه‌ای و بسیار لذیذ را در کوتاه‌ترین زمان تهیه کنید. از طرفی می توانید سالاد تن ماهی را برای یک وعده خانواگی تهیه کنید یا آن را به عنوان پیش غذا در مهمانی‌ها مورد استفاده قرار دهید. به طور مثال، در صورتی که می‌خواهید این سالاد را برای یک جمع ۸ نفره تهیه کنید، به مواد اولیه با مقدار زیر نیاز دارید.

تن ماهی (۲ عدد)

پیازچه (۱۴ عدد)

سیب زمینی (۴ عدد)

خیارشور (یک لیوان)

نخود فرنگی (نصف لیوان)

ذرت (نصف لیوان)

هویج (نصف لیوان)

شوید و جعفری (یک لیوان)

سس مایونز (به میزان دلخواه)

آبلیمو ترش (به مقدار لازم)

نمک و فلفل سیاه (به مقدار لازم)

مراحل تهیه سالاد تن ماهی و پیازچه

برای تهیه سالاد تن ماهی و پیازچه در ابتدا باید سیب‌زمینی‌ها را آبپز کنید. زمانی که سیب‌زمینی‌ها کاملا خنک شدند، آن‌ها را به صورت نگینی خرد نمایید. ذرت، هویج و نخود فرنگی را نیز بپزید و آبکش کنید. سپس پیازچه‌ها را به خوبی شستشو دهید و آن‌ها را نیز کاملا یکدست خرد کنید. اندازه پیازچه‌ها کاملا سلیقه‌ای می‌باشد، اما بهتر است آن‌ها را متناسب با سایز سایر مواد خرد نمایید. تن ماهی‌ها را داخل آب قرار داده و اجازه دهید روی حرارت حداقل بیست دقیقه بجوشد.

در ادامه اجازه دهید تن ماهی‌ها خنک شوند و سپس درب آن‌ها را باز کنید. روغن تن ماهی‌ها را کاملا جدا نمایید و تن‌ماهی را داخل یک ظرف مناسب بریزید. با کمک چنگال گوشت آن را از یکدیگر باز کرده و سیب‌زمینی‌ها را به آن اضافه نمایید. خیارشورها را نیز شسته و نگینی ریز خرد کنید. خیارشورهای خرد شده را نیز داخل ظرف بریزید و پیازچه‌ها را نیز اضافه کنید. ذرت و نخود فرنگی پخته شده را به مواد اضافه نمایید. هویج‌های پخته شده را نیز به صورت نگینی خرد کنید و داخل ظرف بریزید.

در مرحله بعدی تهیه سالاد تن ماهی و پیازچه، شوید و جعفری را کاملا خرد کرده، به باقی مواد اضافه و در نهایت نیز نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را اضافه کنید. مواد داخل ظرف را به خوبی مخلوط نموده و سپس سس مایونز را به آن اضافه نمایید. مواد را به خوبی مخلوط کنید تا تمامی سالاد به سس آغشته شوند. سالاد شما آماده شده و می‌توانید آن را داخل ظرف دلخواه خود سرو کرده و با لذت میل کنید.

 

نکات کلیدی هنگام تهیه سالاد تن ماهی و پیازچه

همانطور که گفته شد میزان سس مورد استفاده در تهیه سالاد تن ماهی و پیازچه کاملا سلیقه‌ای می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید سالاد رژیمی تهیه کنید، می‌توانید مقدار سس را بسیار کاهش دهید.

سس مایونز را می‌توانید به صورت خالص در سالاد تن ماهی استفاده کنید. اما بسیاری از افراد آن را با ماست خامه‌ای ترکیب می‌کنند و سپس به سالاد اضافه می نمایند. در صورتی که به طعم سیر علاقه‌مند هستید، می‌توانید از ماست موسیر در تهیه سس سالاد استفاده کنید.

سالاد تن ماهی و پیازچه را می‌توان به عنوان یک وعده غذایی مفید و کامل مورد استفاده قرار داد. بنابراین اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید یا یک وعده غذایی سبک و کامل میل کنید، می‌توانید از سالاد تن ماهی استفاده کنید.

در صورتی که نمی‌خواهید هویج‌ها را به صورت نگینی مورد استفاده قرار دهید، می‌توانید آن‌ها را پس از پخته شدن، رنده کنید.

بهتر است پیش از سرو سالاد تن ماهی و پیازچه اجازه دهید سالاد حدود دو ساعت داخل یخچال استراحت کند. این کار موجب می شود تا سالاد شما طعم یکدست و فوق‌العاده‌ای پیدا کند.

از خرد کردن بیش از اندازه گوشت تن ماهی خودداری کنید. بهتر است تنها با کمک چنگال گوشت تن ماهی را از یکدیگر باز کنید و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید.

Please insert your API key for mailchimp.

پیوندها

Contact Link

Address: Mazandaran, Swadkoh city,
Shormast industrial town
Saturday - Wednesday 6 pm to 8:30 am
Thursday 8:30 a.m. to 1 p.m

Follow Us On

Image

About Khoshtun

Khoshtoon brand started its work in March 2017 with trial production.
Currently, it continues to export to the Persian Gulf countries
(UAE-Iraq-Qatar-Oman-Lebanon-Kuwait-Syria) and Libya, Afghanistan and Pakistan.