هر چیزی در باره تن ماهی

بلاگ

تن ماهی در رژیم کتوژنیک

تن ماهی در رژیم کتوژنیک

Expired

رژیم کتوژنیک یکی از انواع روش‌های لاغر شدن است. یک رژیم غذایی مهندسی شده که بر اساس چربی‌ها ساخته شده است. در این رژیم، مواد غذایی مختلف آثار گوناگونی دارند.

به عنوان مثال تن ماهی در رژیم کتوژنیک یکی از خوراکی‌های محبوب است. تن ماهی یک خوراکی پر مصرف می‌باشد. در این مطلب قصد داریم جایگاه این خوراکی را در رژیم کتو بررسی کنیم. داشتن این اطلاعات در مسیر کاهش وزن بسیار مفید است. اگر می‌خواهید اصولی و دقیق به نتیجه برسید، همراه ما باشید.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می‌کند؟

در میان صدها روش و برنامه لاغری، رژیم کتوژنیک بسیار خاص است. این رژیم پرطرفدار از یک روش منحصر‌به‌فرد برای کاهش وزن استفاده می‌کند. رژیم کتو بر پایه حذف کربوهیدرات و جذب چربی بنا شده است. از این رو تن ماهی در رژیم کتوژنیک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد زیرا این خوراکی کربوهیدرات کم و چربی زیاد دارد. در این رژیم، بدن در حالت کتوسیس قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید سوخت اصلی بدن برای تولید انرژی و توان حرکتی، از کربوهیدرات است. توجه کرده‌اید بعد از نوشیدن یک قوطی نوشابه احساس بهتری دارید؟ زیرا منبع انرژی بیشتری برای سوختن در اختیار بدن قرار داده اید.

حال تصور کرده که این منبع انرژی را محدود و بدن کربوهیدرات کافی برای سوختن نداشته باشد، چه می‌شود؟ طبق تحقیقات انجام شده، بدن به صورت خودکار از جایگزین استفاده می‌کند. اولین جایگزین که در اولویت قرار دارد، چربی‌ها هستند. سلول‌های چربی بعد از فرایندهای متابولیسمی، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. با رژیم کتوژنیک، ما سوخت مصرفی بدن را تغییر می‌دهیم.

تن ماهی در رژیم کتوژنیک چه نقشی دارد؟

تمام این مقدمات گفته شد، تا به یک مطلب مهم برسیم. نقش تن ماهی در رژیم کتوژنیک چیست؟ تن ماهی به عنوان یک خوراکی پرمصرف و محبوب در سفره‌های ایرانیان وجود دارد. مهم است که بدانیم آیا می‌توان از این خوراکی در رژیم کتوژنیک استفاده کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال عجله نکنید. بهتر است همه چیز را علمی و دقیق یاد بگیریم. ابتدا نگاهی به ساختار تن ماهی بیندازیم. تن ماهی دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. البته درصد دقیق مواد معدنی و مغذی این محصول، به نوع ماهی آن بستگی دارد. اما به صورت کلی ارزش غذایی بسیار بالایی در این خوراکی وجود دارد.

پروتئین، ویتامین و چربی‌های امگا ۳ از پایه‌های اصلی تن ماهی هستند. البته آهن، فسفر، روی، پتاسیم و… هم در این محصول دیده می‌شود. اما چربی‌های تن ماهی قسمت مورد علاقه ما هستند. اسیدهای چرب موجود در تن ماهی از نوع اشباع نشده هستند. به زبانی ساده‌تر، این چربی‌ها برای بدن مفید و لازم می‌باشند. جالب است بدانید امگا ۳ در چربی سوزی بسیار موثر است. در رژیم کتوژنیک، تن ماهی یک غذای محبوب به حساب می‌آید. زیرا این خوراکی فاقد کربوهیدرات است و منبعی از چربی‌های سالم می‌باشد.

فواید تن ماهی در دوره های رژیم لاغری کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک به شما گفته می‌شود، از خوردن کربوهیدرات دوری کرده و چربی را جایگزین آن نمایید. اما این کار یک خطر بزرگ دارد. در واقع مصرف چربی زیاد باعث بروز بیماری‌هایی مانند کلسترول می‌شود. حتی ممکن است خطر حملات قلبی را نیز افزایش دهد. اما چاره چیست؟ آیا باید بیخیال کاهش وزن شویم؟ در واقع چاره این کار این است که چربی‌های مفید و اشباع نشده را جایگزین چربی‌های غیر مفید کنید. تن ماهی در رژیم کتوژنیک یک راه حل بسیار مناسب است.

این کار از دو جهت مفید است. اول اینکه سوخت سالمی خواهید داشت و درگیر بیماری‌های مربوط به چربی نمی‌شوید. دوم اینکه چربی‌های اشباع نشده به چربی‌سوزی کمک می‌کنند. اسیدهای چربی امگا ۳ با چربی‌های ذخیره شده در بافت بدن درگیر می‌شوند. این اسیدها باعث شکسته شدن ساختار چربی‌های انباشه شده می‌شوند. در نتیجه روند چربی‌سوزی شما افزایش خواهد یافت.

سالاد تن ماهی، خوراکی محبوب رژیم کتو

یکی از روش‌های استفاده از تن ماهی در رژیم کتوژنیک سالاد آن می‌باشد. سالاد تن ماهی یک خوراکی سالم، ارزان و بسیار مقوی است. برای تهیه این سالاد به مواد زیادی نیاز ندارید. در خانه به راحتی می‌توانید آن را تهیه و میل کنید. مواد اولیه مورد نیاز این سالاد به این صورت است:

  • تن ماهی
  • کرفس خرد شده
  • پیاز قرمز خرد شده
  • ماست
  • آبلیمو
  • جعفری خرد شده
  • نمک و فلفل سیاه
  • سس خردل در صورت تمایل

شما می‌توانید از این سالاد در میان وعده‌ها و یا قبل از میل کردن غذای اصلی استفاده کنید. البته استفاده از سالاد تن ماهی به عنوان وعده اصلی هم ممکن است. زیرا تن ماهی ارزش غذایی بالایی دارد. این سالاد علاوه بر اینکه کربوهیدرات کمی دارد، از چربی مناسبی برخوردار و خواص دیگری را هم در خود جای داده است. به عنوان مثال فیبر موجود در این سالاد اشتها و میل شما را به غذا کاهش می‌دهد. اگر تصور می‌کنید با خوردن سالاد سیر نمی‌شوید، سالاد تن ماهی را امتحان نمایید.

خوردن چه مقدار تن ماهی مجاز است؟

یکی از ویژگی‌های مثبت تن ماهی، تنوع غذایی است به همین دلیل تن ماهی در رژیم کتوژنیک کاربرد فراوانی دارد. تن ماهی را می‌توان به صورت‌های مختلف مصرف کرد. در انواع برنج‌ها، سالادها، ساندویچ‌ها و یا حتی به تنهایی می‌توان از تن ماهی استفاده نمایید. اما توصیه ما این است که از این محصول در خوراکی‌هایی استفاده کنید که کربوهیدرات زیادی نداشته باشند.

مصرف دو وعده تن ماهی در یک هفته استاندارد است. البته باید مصرف خوراکی‌ها را با توجه به برنامه غذایی خود هماهنگ کرده و در این زمینه می‌توانید با متخصص رژیم‌های غذایی نیز مشورت کنید. به صورت کلی، از مصرف تن ماهی در رژیم کتو، غافل نشوید.

Please insert your API key for mailchimp.

پیوندها

Contact Link

Address: Mazandaran, Swadkoh city,
Shormast industrial town
Saturday - Wednesday 6 pm to 8:30 am
Thursday 8:30 a.m. to 1 p.m

Follow Us On

Image

About Khoshtun

Khoshtoon brand started its work in March 2017 with trial production.
Currently, it continues to export to the Persian Gulf countries
(UAE-Iraq-Qatar-Oman-Lebanon-Kuwait-Syria) and Libya, Afghanistan and Pakistan.